Blog Medicina Pura

Quality Life Starts Here

Ciresele, fructe sanatoase

Ciresele nu sunt doar gustoase dar au si nutriCireseleenti. Ele  fac parte din ingredientele sanatoase si trebuie consumate cat mai des.

Ciresele sunt fructe gustoase si hranitoare, cu un puternic efect detoxifiant si actiune depurativa; de aceea, consumul acestora este recomandat in mod special persoanelor care sufera de reumatism, guta, litiaza biliara si renala.

 Care sunt beneficiile cireselor?

 Dupa cum bine stit,i ciresele contin zaharuri pe care organismul le  transforma în energie. Ciresele contin si multe fibre. Pentru ca  principalii antioxidanti din cirese sunt antocianii, care dau culoarea rosie,  ciresele cu cat sunt mai inchise la culoare, cu atât sunt mai pline de nutrienti sanatosi.

Cercetatorii sugereaza ca beneficiile cireselor sunt extraordinare, unul dintre ele fiind reducerea riscului de boli cardiovasculare.

Studiile arata ca includerea cireselor în dieta scade nivelului de colesterol si al trigliceridelor în sange. De asemenea, s-a observat reducerea formarii unor tumori pe colon. Ciresele sunt recunoscute in medicina traditionala ca avand rol benefic in tratarea artritei şi a gutei, precum şi a infectiilor tractului urinar.

  Cat de des trebuie consumate?

Din 80 g de cirese  ( o mana), obtinem 1/5 din necesarul zilnic de legume si fructe. Este recomandat sa mancam cateva porţii zilnice de cirese proaspete sau congelate.

Cel mai bine este sa le consumam cand sunt in sezon si sa le alternam cu legume.

Cozile de cirese au efecte pozitive mai ales in tratarea  bolilor tractului urniar.

In afara de calitatile lor antiinflamatorii, ciresele sunt renumite pentru actiunea lor diureica. Ceaiul se prepara prin fierberea a 30g de cozi de cirese intr-un litru de apa, se strecoara si se beau trei cani pe zi.

Oricum le-ai consuma, ciresele sunt delicioase!

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *