Blog Medicina Pura

Quality Life Starts Here

 Ce sunt antioxidantii?

Antioxidantii sunt un complex de elemente nutritive, cum ar fi vitaminele si mineralele si enzime specifice. Enzimele au rolul de a neutraliza moleculele de oxigen instabile, astel ajuta organismul sa nu isi distruga propriile celule.

Summer bowl of friuts and vegetable

Radicalii liberi sunt atomi sau grupuri de atomi care  daca nu sunt tinuti sub control de antioxidanti  pot afecta sistemul imunitar, prin urmare pot duce la boli de inima,pulmonare, degenerative, cancer si imbatranirea premature a organismului.

Radicalii liberi sunt molecule de oxigen care au pierdut un electron devenind astfel instabile si reactive. Surse de radicali liberi sunt pesticidele, tigarile, poluarea aerului, expunerea excesiva la soare si descompunerea naturala a tesuturilor.

Aceste molecule de oxigen” topaie” printre celule si tesuturi provocand distrugere si creand alti radicali liberi. Colagenul, o proteina care da pielii un aspect suplu, tineresc, este in mod deosebit susceptibil la distrugere de catre radicalii liberi , manifestandu-se sub forma ridurilor. In acelasi timp, cicatricele se vindeca foarte greu datorita actiunii produse de radicalii liberi.

Pe parcursul unei zile, o singura celula poate fi “bombardata” de 10.000 de ori de radicalii liberi. Acestia pot produce leziuni de membrana, leziuni celulare si tisulare, prin oxidarea lipidelor si a proteinelor, alterand astfel integritatea si permeabilitatea celulara, cu iesirea din celula a acidului intracelular; functiile enzimatice sunt afectata, producandu-se leziuni ale acidului dezoxiribonucleic.

Ce fac antioxidantii?

Antioxidantii blocheaza procesul oxidarii, neutralizand pur si simplu radicalii liberi, insa uneori se intampla ca antioxidantii sa ajunga sa fie oxidati.

susanDe aceea, in mod constant este necesar sa asimilam antioxidanti. Antioxidantii contracareaza radicalii liberi cedandu-le acestora electronul de care au nevoie pentru a deveni stabili. Antioxidantii sunt niste gardieni contra radicalilor liberi.

Alimentele care contin vitaminele A, C, E  ajuta la intarzierea sau la incetinirea actiunii radicalilor liberi care distrug tesuturile si celulele, sunt importanti pentru longevitate.  Antioxidantii si radicalii liberi au o stransa legatura.

Antocianini – coacaze negre, fructe de padure in general, grepfrut si vinete

Catechini – vin rosu si ceai verde

Beta-caroten – morcovi, mango, caise, spanac si patrunjel

Cupru – fructe de mare, carne slaba, nuci

Cryptoxantini – ardei iute, chili, dovleac, mango

Flavonoizi – ceaiul verde, citrice, vin rosu, ceapa si mere

Indoli – broccoli, varza si conopida

Isoflavonoizi – soia, tofu, linte, lapte

Lignani – seminte de susan, cereale integrale si vegetale

Lycopen – rosii, grepfrut roz si pepene rosu

Mangan – fructe de mare, cereale integrale, lapte si nuci

Polifenoli – cimbru si oregano

Seleniu – fructe de mare, cereale integrale, carne rosie

Vitamina C – coacaze negre, portocale, lamai, kiwi, mango, spanac, ardei iute, fructe de padure

Vitamina E  – uleiuri vegetale presate la rece, avocado, nuci, seminte, cereale integrale, ciocolata amaruie

Zinc – fructe de mare, carne rosie, lapte si nuci.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *